W sobotę FIA zapowiedziała kolejne zmiany w procedurze neutralizacji toru. W czwartek informowaliśmy, że Międzynarodowa Federacja Samochodowa wskutek wydarzeń z Walencji postanowiła wprowadzić zmiany w procedurze wysyłania na tor samochodu bezpieczeństwa.
Wstępnie FIA zaproponowała spowolnienie wszystkich aut do prędkości samochodu bezpieczeństwa. Jednak po testach nowej propozycji, które miały miejsce po zakończeniu piątkowych treningów kierowcy nie byli zadowoleni z nowych procedur.„Wczoraj miałem sytuację, w której musiałem hamować do pierwszego biegu, jadąc na pełnym gazie” mówił Rubens Barrichello. „W mojej opinii jeżeli ktoś nie zwróci uwagi na wiadomości na kierownicy będzie ‘bum!’. Będzie potężny wypadek.”
Jak podał serwis autosport.com, FIA postanowiła więc po raz kolejny zmienić zasady spowalniając bolidy do 80 % czasu okrążenia pokonanego na pełnej szybkości, ale kierowcy znajdujący się na ostatnich 200 metrach toru przed pit lane nie będą mieli ograniczenia, tak aby nie powtórzyła się sytuacja, w której kilku kierowców niesłusznie zostało ukaranych za zbyt szybki powrót do alei serwisowej.
Co więcej, FIA chce zostawić sobie możliwość opóźnienia w wypuszczeniu samochodu bezpieczeństwa tak, aby ten nie przedzielił kierowców ścigających się ze sobą, tak jak to miało miejsce podczas GP Europy pomiędzy Vettelem i Hamiltonem.
Dodatkowo FIA zadba o to żeby zespoły dokładnie wiedziały kiedy bolidy będą miały zielone światło przy wyjeździe z pit lane w trakcie neutralizacji toru, tak aby nie doszło ponownie do sytuacji w jakiej został postawiony Michael Schumacher, który w Walencji zjechał do boksu, ale musiał czekać na końcu alei serwisowej, gdyż cały czas świeciło się tam czerwone światło.
10.07.2010 20:30
0
fajnie.
10.07.2010 20:30
0
chyba może być.....
10.07.2010 20:31
0
ja z innej beczki - czy wyszło podsumowanie sezonu 2009 w polskiej wersji ?
10.07.2010 20:35
0
oficjalne chyba nie...
10.07.2010 20:37
0
bo podsumowanie 2008 jakos chyba sie w wakacje rok temu ukazało
10.07.2010 21:27
0
no wielkie zmiany, ktore i tak wkoncu przysporza ktoremus kierowcy spoooro klopotow....
10.07.2010 22:29
0
Spowolnią bolidy DO 80%, czy O 80%, czy jak? Bo jak DO, to chyba przyspieszą (80%=0,8)...
10.07.2010 22:38
0
masosz - chodzi o to że jak nie jadą za SC to nei mogą jechać szybciej niż 80%... A tak na marginesie, 0,8 to mniej niż 1 więc pojadą wolniej ;) Dajmy na to na Monzy zamiast średnio 240km/h to 192km/h ;)
10.07.2010 23:10
0
heh, no fakt. Myślałem, że chodzi o ich czasy. Że jak normalnie mają po pierwszym sektorze np. 30s, to 80% z tego to 24s, czyli muszą jechać szybciej. Dzięki :)
10.07.2010 23:48
0
"80 % czasu okrążenia pokonanego na pełnej szybkości" czyli jedną część jadę na 100%, wyprzedzam SC, a potem jade na 60% i średnia wychodzi 80%, wszystko gra... doskonałe rozwiązanie....
11.07.2010 02:00
0
10. theadzik Ha, ha, ha dobre :-) Jak zawsze znajdzie sie furtka na kombinacje.
11.07.2010 09:04
0
Ja bym zamknął pitline na czas przejazdu samochodu bezpieczeństwa i po kłopocie. A samochód wyjeżdża zaraz przed pierwszym zawodnikiem. Żółte flagi na całej długości toru przez te kilka chwil wystarczą by nie doszło do niebezpiecznych sytuacji. @7. masosz gratuluję Tobie tak sprytnego myślenia. zapewniam Cię, że nikt inny nie wpadł na takie rozumowanie jak Ty.
11.07.2010 09:31
0
@7, @8, @12 W tekscie jest błąd logiczny :) jeśli do 80% czasu ostatniego okrązenia to nie będzie spowolnienie - tylko przyśpieszenie bo 80% czasu to MNIEJSZY czas niż 100% a więc np z 2,5 min do 2 min okrażenie.. :) czyli jada szybciej :) Powinno być - spowolnią do 80% prędkości na jakiej pokonywane było ostatnie okrążenie :) wtedy jadą wolniej i czas jest dłuższy :)
11.07.2010 10:33
0
Podejrzewam , że przy następnym wyjeździe SC pojawią się kolejne problemy. Za dużo przepisów w przepisach odnośnie SC.
11.07.2010 10:38
0
Jeśli można zmieniać procedury w trakcie sezonu, to należałoby je zmienić całkowicie. Tak, aby nie niweczyć dotychczasowego wysiłku i dorobku zawodników ( przewagi czasowej uzyskanej nad konkurentami). Propozycja: 1. wiadomo, jaka jest różnica czasu pomiędzy poszczególnymi samochodami w momencie wyjazdu samochodu bezpieczeństwa( SC); 2. w momencie zjazdu SC wszyscy zawodnicy wjeżdżają za nim do alei serwisowej w odstępach czasowych ( plus, minus 1 sekunda) sprzed wyjazdu SC i startują z "lotnego startu". Istnieje możliwości zatrzymywania się w swoich boksach, wówczas czas związany z obsługą obciąża konto konkretnego kierowcy, który wyjeżdża z alei w dowolnym momencie zachowując obecne przepisy o bezpieczeństwie.
11.07.2010 12:54
0
Powinien automatycznie komputer włączać im ogranicznik prędkości taki jak przy wjeździe do pit lane i po krzyku nikt by nie zyskiwał i nie tracił na neutralizacji
11.07.2010 13:02
0
Jakby komputer włączał i wyłączał automatycznie ogranicznik prędkości (taki jak przy wjeździe do alei serwisowej) to nikt by nie zaspał tak jak mówi Barichello i nie byłoby boom
11.07.2010 14:43
0
I tak powinno byc.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się